Anyaság, Döntéshelyzetek, Határok, Önazonosság

Anyaság és ami mögötte van

Anyaság és ami mögötte van

Hol a fókusz?

A fókusz fontossága a mindennapokban

2022. július 24. - Life Coaching by Bea

Egy igen egyszerű példával szemléltetném ezt a témát. 

Nagylányom, amióta nyári szünet van, többnyire nem alszik nappal. Gondoltam valahogy megoldom, amivel sok energiám ment el. Beszéltem sokat, könyörogtem is, imádkoztam, zsaroltam, vitáztam.. És sorolhatnám vég nélkül. Ismerős?

Sok stresszes napon vagyok túl. Itt végig arra fókuszáltam, hogy valahogy aludni fog. Aztán rájöttem, hogy ha neki most egy ilyen változás kell, és a nyár kicsit módosul, tehát nem alszik, majd csak esténként, valahogy fel kell dolgozzam. Miért ne lehetne a napból a legjobbat kihozva, kicsit elengedni dolgokat, sodródni? Ezt választottam. Jobbak a napok. Arra koncentrálok, hogy együtt vagyunk.

Hova került a fókusz?

A fókusz megkönnyítheti vagy megnehezítheti a mindennapokat.

Ez az egyik alapköve a coachingnak. 

A gondolataidat tudod befolyásolni, megfelelő módon, megfelelő eszközökkel. És nagyon nem mindegy, min van az a bizonyos fókusz. A coaching után az ember átvált megoldás fókuszba. Szinte mindig a pozitív kimenetelt keresi, és már rutinból jön is a jó gondolat, bíztat, bátorít. Ezt csak megerősíteni tudom. 

Egyik cikkemben írtam róla, hogy mennyire fontos a jó időzítés az időmenedzsmenthez. Tehát mikor csináld a mit. Nos, valóban, de arra is kell gondolnunk éppen mit csinálunk, avagy mennyi mit.

Egyszerre lehet több dolgot is csinálni? 

Például, amikor a gyermek fenn van, hasznoskodhatunk is ám. Nem bánja azt a kis porontyunk, még akár részt is vesz benne. Érdemes ilyenkor a monoton, kevesebb odafigyelést igénylő munkákra gondolni, mint mosogatás, teregetés stb. Tehát egyszerre így lehet több dologra figyelni.

Bizonyos esetekben azonban a fókusz jobb, ha egy helyen marad. Ha például dolgozol, akkor csak dolgozz. Ha a gyermekkel játszol, akkor figyelj csak rá. Ha elkezdesz valamit, próbáld meg befejezni, hogy a fókusz ne vesszen el.

Az adott pillanatban megfelelő fókusz pozitív élményekkel tud gazdagítani. Ehhez a célodat érdemes megfogalmazni, ami vonzza a fókuszt. A coach segítségével ezt is megtalálhatod, napjaid így könnyebbé téve.

Neked mi a célod ma?

Keress bátran, ha a célod szeretnéd megfogalmazni.

 

www.lifecoachingbybea.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://lifecoachingbybea.blog.hu/api/trackback/id/tr3017889911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása