Anyaság, Döntéshelyzetek, Határok, Önazonosság

Anyaság és ami mögötte van

Anyaság és ami mögötte van

Új szokás bevezetése 7 lépésben

2022. augusztus 30. - Life Coaching by Bea

Szokás bevezetése. Ez egy olyan komolyan hangzó két szó. De egyébként nem tűnik nehéznek. Épp egy ilyenen munkálkodom és megosztom veled mi szükséges hozzá, hogy végig vigyem, és kialakuljon az a bizonyos szokás.

Azt mondják a szokás kialakításához szükséges idő kb 3 hét - 3/4 év közé tehető. Valószínűleg ember és szokás típus függő. Nos, az én új szokásom, nem titok, heti egy nap amikor tudatosan nem eszek húst, amit "húshagyó hétfő" névre kereszteltem. Nagyon találó ugye? Nyilván most nem az új szokásról lesz szó, hanem a hogyanról.

Nézzük a lépéseket.

Információ gyűjtés a szokásról:

Pro-kontra keresés az internet segítségével, azaz videók, cikkek, vélemények. Ismerősök beszámolója stb. 

A szokás időzítése:

Mikor és milyen lépésben integráljam az életembe. Eleinte mindenből ajánlott keveset avagy kis lépésekben kezdeni. Ezzel a módszerrel nem érzem lemondásnak. Szóval így teszek én is. Először heti egy, később majd talán több is lesz.

Ki támogat?

Mindig kell támogató. Ki van mellettem?

Mikor kezdjem?

Talán a legjobb a most. Ha mar régóta agyalsz egy új szokáson, és eddig csak halogattad, a legjobb ha nekikezdesz. Olyan úgy sem lesz, hogy tökéletes időzítés.

Kilépés a komfortzónából:

Először is ez egy kis kilépés a komfortzónánkból, hisz ez a dolog eddig nem volt életünk része, tehát új, ezért kihívás, más, változás... De mindenképp izgalmas, számomra nem lemondás, hanem új dolgokkal ismerkedés, amit a hús helyett eszem majd.

Ismerkedés a pozitív hatásokkal:

Eddig sem voltam hatalmas húsevő, de nem tudatosan hagytam el a húst néha és nem is figyeltem a testem. Na már 2 alkalom után is bizton állíthatom, megérte. Sokkal energikusabb vagyok. Ezt a pro listában is hallottam bizony, de igazán megélni kell, hogy elhidd.

A hozam:

Megérte? Ezt te döntöd el, ha úgy látod szolgál téged, jó neked, akár a családodnak is, akkor szuper kezdeményezés volt részedről. Tarts ki mellette, "tartsd meg jó szokásod"!

Egy szokás bevezetése vagy egy szokás leépítése, átformálása nem egyszerű, kihívást jelent és mindig egy komfortzóna elhagyást eredményez. Ha egyedül úgy érzed már nem megy, keress meg és a támogató részben számíthatsz rám (is).

 

Life Coaching by Bea

www.lifecoachingbybea.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://lifecoachingbybea.blog.hu/api/trackback/id/tr7017919579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása